IQ Powerwalking

Waarom powerwalken?

  • Vermindert de kans op hart- en vaatziekten

  • Verlaagt het cholesterolgehalte

  • Heeft een bloeddrukverlagend effect

  • Vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)

  • Verbetert de algehele conditie

  • Versterkt de spieren

  • Werkt stressverlagend

  • Bevordert burn-out herstel

  • Helpt het lichaamsgewicht gezond te houden

  • Is een calorieverbrandende training

  • Kan diabetes type 2 verlagen

IQ Powerwalking

  • Bij elke Quality Deal loop je 1x per week met mij mee en loop je zelf liefst ook nog 1-2x per week

  • Je kan ook een losse strippenkaart kopen

  • We beginnen met een paar minuten inlopen

  • Daarna ongeveer 45 minuten lopen met een gemiddelde snelheid van ongeveer 6km per uur (stevig wandelen)

  • We lopen elke week een andere route

  • We eindigen met een paar minuten uitlopen

  • Waarna we rekken & strekken

  • We genieten bovenal van de buitenlucht en de altijd prachtige omgeving!

Wat cijfers:

  • Hersenen: Slechts 2 uur per week wandelen verlaagt je kans op een beroerte met 30%

  • Hart: Dagelijks 30-60 minuten wandelen verlaagt het risico op hartaandoeningen drastisch

  • Botten: 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen verlagen tot wel 43%

  • Geheugen: 3x per week 40 minuten wandelen beschermt het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen

  • Stemming: 30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen

  • (Over)gewicht: 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%

  • Gezondheid: 3500 stappen per dag wandelen verlaagt het risico op diabetes type 2 met 29%

  • Levensduur: 75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen

Voor wie?

  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Kun je wandelen, dan kun je ook powerwalken!