IQ Powerwalking

Waarom powerwalken?

 

  • Vermindert de kans op hart- en vaatziekten
  • Verlaagt het cholesterolgehalte
  • Heeft een bloeddrukverlagend effect
  • Vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)
  • Verbetert de algehele conditie
  • Versterkt de spieren
  • Werkt stressverlagend
  • Helpt het lichaamsgewicht te verlagen en gezond te houden
  • Kan diabetes type 2 verlagen

 

IQ Powerwalking

 

  • Bij elke Quality Deal loop je 1x per week met mij mee en loop je zelf liefst ook nog 1-2x per week
  • Je kan meelopen op maandag van 19-20u, woensdag van 9-10u of vrijdag van 9-10u
  • Je kan ook een losse strippenkaart kopen
  • We beginnen met een paar minuten inlopen
  • Daarna ongeveer 50 minuten lopen met een gemiddelde snelheid van 6km per uur (stevig wandelen)
  • We eindigen met een paar minuten uitlopen
  • Waarna we rekken en strekken
  • We lopen elke week een andere route
  • We genieten bovenal van de buitenlucht en de altijd prachtige omgeving!

Voor wie?

 

  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Kun je wandelen, dan kun je ook powerwalken!

 

Wat cijfers:

 

  • Slechts 2 uur per dag wandelen verlaagt je kans op een beroerte met 30%
  • Dagelijks 30-60 minuten wandelen verlaagt het risico op hartaandoeningen drastisch
  • 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen verlagen tot wel 43%
  • 3x per week 40 minuten wandelen beschermt het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen
  • 30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen
  • 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%
  • 3500 stappen per dag wandelen verlaagt het risico op diabetes type 2 met 29%
  • 75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen

 

- Walk and Be Happy -